Tappade vantar - en ny blogg

Det här är ett intresse jag haft länge.
Eller, intresse är kanske att säga för mycket.
Fascination är nog mer rätt.

Alla dessa vantar som ligger på gator och vägar.
Hänger på skyltar och stolpar.
Lortiga eller rena.
Nya eller gamla.
Fula och fina.
Stora och små.

Jag tänker alltid på dem när jag ser en.
Vad har vanten för historia?
Det kan man aldrig få reda på.
För man ser aldrig att den blir upplockad.
Ingen hämtar hem den till det varma trygga som den lämnade.

Det här kommer mest vara en bildblogg.
Och jag vill ha hjälp med bilder.

Det finns en adress speciellt framtagen för denna blogg.
Den lyder:
[email protected]
Dit kan ni skicka bilder på vantar.
Gärna närbilder.
Skicka också med information så som:
- Ort och plats
- Datum
- Och om det är något du vill berätta om den.

Nu är kanske tappade vantar-säsongen så gott som över.
Men det ligger fortfarande en massa kvar där ute.

Vi får se vad det leder till.

Kommentarer
Postat av: elli

Skönt! Nu kanske jag ÄNTLIGEN får reda på vart alla mina vantar tagit vägen!=D

2007-04-05 @ 18:09:51
URL: http://www.elli.nu
Postat av: Candy

Jag ska hjälpa till! Jag lovar!! ;D

2007-04-06 @ 14:08:33
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: ehlin

haha kul :D ska ut o leta ;D

2007-04-09 @ 13:03:29
URL: http://eeehlin.blogg.se
Postat av: Fritte

Gills vantar man hittar i norge eller på flygplatsen?

2007-04-10 @ 22:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0